Pages

Monday, December 5, 2011

Everyone has a Limit

Entry harini lebih pada sesi luahan perasaan akibat dah lama aku pendam, tapi aku cuba olah ayat tu dengan lebih rasional supaya tidak terlalu emosional dan keterlaluan. Maklumlaaaa nama pon sesi luahan perasaan, berat sebelah pulak ceritanya. Emosi yang kurang stabil ni disebabkan faktor2 belum dapat kerja lain kot, so aku rasa agak tertekan sket akibat tempoh kontrak pon dah nak tamat, kerja pon hampir 3thn without any increment pon 1hal. Ok aku rasa part tu aku xpayah sentuhla kan, sebab rezeki tu Allah yg tentukan. *** Nampak sangat aku xbersyukur*** Astaghfirullah..... biasalah manusia, keinginan tinggi, tapi yang sedia ada tu xpenah bersyukur... rezeki kesihatan, kehidupan bahagia tanpa bala bencana, boleh beramal dan beribadat.... ***isk isk.... beristighfar jap *** 

Back to the point, aku mula rasa ketidakselesaan kt ofis yang maksima. Mana taknya, bayangkan kita datang ofis, untuk berkerja ***xboleh blah skema*** bagi yg ada kerja tu siapkan kerja, bg yang xde tu bawala diri 'google'ing, 'yahoo'ing', 'facebook'ing etc atleast laa kan. And if nk bersembang u better keep your voice at the lowest volume as possible. Haaa...the condition is different here, kalo sampai bukak pintu tu... da dgr suara bergebang. Ok fine, after 10-20 minutes it happen, diorg ni akan rest for awhile and sambung lagi bergebang. Depends on topics discussed, if yesterday is a public holiday @ somebody from the group was on leave, so the story will become interesting until they cant stop talking and laughing.

Its weird how they can maintain the energy to chat for a long time, i would prefer sitting down quietly at my place and do my thing, whatever it is. Nak kata aku pendiam tu tidak, but the office i think not a place for me nk chit chat cmtu. Kalo yer pon nk bersembang out of office time breakfast, lunch @ teatime. Diorg ni sangatla tidak respect others privacy, sebab bukan aku saja yg tak selesa but ramai... Sometimes ada yg tegur2 jugak, but how can we expect people to change? Macam kedai kopi dah rasa. Haihhhh

And another thing yang merimaskan aku ialah honestly, aku suka mendengar and sometimes i will share my stories gak. But I dont know why...this person really annoyed me. Salah dia atau salah aku yang menyebabkan aku rimas, I dont know either, sebab tiap kali aku terfikir pasal nak pergi keje jek aku dah demotivate coz aku akan jumpa dia. Macamana keadaan tu merimaskan? You could imagine sampai2 jek ofis then there go someone who'll wait for u until u stop doing ur work, just for breakfast. Xsempat pon nk bukak outlook... ***kadang2laaa*** and masa tu jugakla dia bukak mulut nk ajak bersembang. FYI, aku akan amek time, before I start anything. Aku akan diam beberapa minit.... I just need my time and the silence...


Bukan aku xsuka bersembang dgn dia, tapi aku rasa dia banyak sesi luahan perasaan, lebih beremosi, pastu asyik bercerita pasal husband so...aku rimas. Aku mcm jadi stress dgn cerita2 tu aku xboleh tahan. Memang dia bawak negative energy pada aku. So, kadang2 bila dia nk bercerita, aku tend to buat xlayan or bg respon yg biasa je without asking anything. Macam rude kan? But mmg masa tu aku dah annoyed sgt so, before aku bawak negative energy balik rumah baik aku stop dia.

Kesimpulannya, mayb diorg tgk aku macam org yang bole bawak sembang2 tapi aku xsuka sangat sembang2 cm 'akak salu buat kt surau' tu. Bukannya ape, aku xsuka bingit2 kot. Kt rumah @ bilik xpe, sembang ringan2 xpe, but bukan sesi luahan perasaan.... Im Sorry.

Maaf kepada sesiapa yang terasa, bukan nk burukkan sesiapa sebab xda nama disebut. Everyone has a limit.

0 comments: