Pages

Tuesday, June 7, 2011

2 - 39

Countdown : 2 Days to Go - 39 Weeks

Mau kira lg atau sudah2 la tu??? Ahahha abeskan jekla 40Weeks tu kn, nnt aku bentila kira. 2 hari jek lg pon. Doc pon td bg aku smpi khamis jek kalo x...jumaat aku kne benti kira. Ok nnt aku stori detail.

Tinggal 2 hari, hari ni selasa. As mention kt previous entry tu, ade checkup on 7/ 6/11..so it means today. Yup today appointment at 245pm. Aku ade instinct yang aku akan jumpa seseorg... hurm, btul ape yg aku rasa. Aku jumpa Ina, my ex-colleague. Ina kembar. heheh masa checkup before ni, die attend few days before me, then aku ade instinct yg die akan dtg pd hari dan waktu yg sama kerana rsnya die pon da start checkup for every 2weeks and today is the only day yg xfull pas doc blk bcuti. 

Anyway, cuak aku adelah lebih kuat dr excited aku jumpa Ina. Sebab kompem arini ade VE lg, diseluk2...adeihhh trauma pengalaman yg lepas. Sampai2 kt DEMC, aku rasa gelap..pelik.. Rupanya blackout. Owh, sebaik xrush2 td. Xrush pon, sebab aku sakit perut sket before nk gi spital. Lambat sketla kami dilayan sebab kne tunggu everything ready, power ON sume. Agaknya dalam 3++ gakla. Aku kne buat CTG dlu, sementara tunggu doc entertain other patient. So, encik Nizam kne la tunggu kt lua sensorg. Xtau la ape result graph tu, and just after selesai ber'CTG' number aku naik. Hhehehe yeay, xyah tunggu lama. Tp... jeng3x, kne jumpa doc. adeih. Seperti jangkaan Encik Nizam, bgitu gakla ayat doc kt aku. Ingatkan da bsalin... ahahaha

Ape mau buat baby sayang ibu. uhuk uhuk :p Contraction pon xdela kerap but lebih kuat dari biasa. Camne tu? Doc check BP, scan...and VE seperti yg aku agak!!!! Doc ckp baby da cecah 3.2 kg aduih, cepatnye dia mbesar! Rasa before ni 2.65kg cmtu... ye ke??? Xpela. asalkan baby sihat yer. VE kali ni, mmg ler sakit. Tapi alhamdulillah, sakitnya xlama cm yg sebelum ni. Aku masih ade tenaga.... =) Alhamdulillah. 2cm da bukak. 

Then, doc bg time until this friday je. Sebab baby pon dah capai 3kg. and my due will be on this thursday. 9th june. If xde ape2 tanda lg, u hv tocome to hospital on friday and admitted. Hurm itulah takdir aku.So baby, please2 help ibu and urself...  mcm kata wonderpet, ape yg penting? KERJASAMA!!! Okay?! If baby nk kluar awal, I dont mind. But if xde sign lg, baby kne tlg ibu yer. Let's pray together semoga semua dipermudahkan. =) Anyway, everyone is waiting for YOU!

What will happened? Bersabar dan berdoa =)

0 comments: