Pages

Thursday, August 25, 2011

Kuruskan badan after bersalin?!

Kira2 sudah 2bulan lebih aku bersalin, badan 'opkos' da turun, malah turun beberapa kilo lg dari berat asal. Almaklumlah, cukup je pantang few weeks after that masukla bulan Ramadhan ni. Tu yg I lg 'selim melim' u! ***Over*** TAPI, sedar atau xsedar sebenarnya walaupon berat da turun, perut yg flabby itu masih menghantui. And paling menjadi musuh aku ade lah selulitzzz dan kawan2nya. ***I HATE U ALL!!!***

Seriously, apela aku nk buat eh. Adei kusut tu tgk hari2 depan cermin. Target aku nk berat bawah 50kg, InsyaAllah akan tercapai@ dah tercapai, latest timbang 50kg few weeks before. masa tu bawak Nabilah gi checkup, dimana babyku sudah pon mencapai 4.8kg...naik 1kg lg!

Newborn : 2.86kg
1MO       : 3.8kg
2MO       : 4.8kg

Memang padat la badan Nabilah skang, terasa btul bila dukung dia. Lenguh2 tgn...xpe asalkan Nabilah sihat! ***Ibu cayang baby small Ibu Muahhhhxxxx*** Er...ni cite pasal Nabilah ke pasal aku sebenarnya. Adeih... heheh Harap2la dapat berat under 50kg, senang sket nk pakai baju2 lama. Tp kan, ade certain part of my body yg mbesar.uhuk2 wpon berat aku da turun. Tu yg merunsingkan, nape tjadi begitu??? Tensen gak aku! Aku mmg 'Pelanggar Pantang' yg hebat sebab part bengkung2 tu mmg hampeh aku nk ikot. Bole kira bape kali aku pakai bengkung tu. Mak aku mmg bising la kn tp dah aku xselesa nk buat cmne. ***Ngade lebey*** Skang br menyesal kn?! Hamek ko! Adeih...so skang Encik Nizam pon **mayb** dok runsing tgk aku dan teman baik aku yg flabby tu, so die tiap ari ingtkan suh pakai bengkung. Aku ni dok bg alasan *spt biasa* yg aku xde masa nk pakai, susah nk pakai dan macam2 lg. Huhuuhuuh Pastu ade pulak Encik Nizam 'ter'mention pasal Premium Beautiful ni. ***Jeng3x***

Pergh mahal jugak kan mende alah tu, bole ke guna time menyusukan baby, kalo nk gi toilet cmne...Haa byk la mende yg bermain kt fikiran aku. Sbenarnye ade jek member aku yg jd agen PB ni, even ada yg pangkat tinggi tu is my classmate ms primary school. Aku ade gak blogwalking kt blog@ FB diorg ni. Mmg amazing la testimonial diorg, just tgk pic diorg u'll be like 'I WANT PB NOW'!!! Begitu gak aku, cuma hegenya tu....adeih, perlukah aku tong2 duit smata2 untuk PB ni? Kusut weh, tapi mau santek cm KAMU,KAMU dan KAMU jugak! Yg ni sorg member blaja yg da jd agen PB. Badan dia mmg genit jek masa blaja dlu, and gained a lot of weight masa pregnant. Tgk pic dia after bsalin tu not much different, but after wearing PB perghh meleleh air liur aku weh, mantop tip top bdn dia. Aku pon nak.

Baca punya baca blog dia, dia ade mention something yg buat aku 'toing2' tepantul2 kt pale aku adeih. 'tiru macam saya... mmg trus aku terpikir dan terpikir dan tergoogle dan macam2 lagi. Aku ni mmg berat sket nk tnye org walaupon ade beribu billion soklan dalam pale aku. Org kata, malu bertanya sesat jalan... tp siyes aku segan sbb xdela close dgn dia time blaja dlu...tp kami fren jek kt FB and comment2 at each other wall. Sengal x aku neh???!!! Tapi, aku nak tau gak produk ni in detail... maklumla kuasa nk Santek tu kuat sgt. Plus, aku nmpk something about 'reduce celullite & stretchmarks' and PB is wearable anywhere. Hurm...

Betul gak kata encik Nizam, skang bole la aku xpakai bengkung, raya nnt macamana? Mkn macam2 smpi langgar pantang...flabby tummy pon bertambah dan berleluasa. Adeih.... Tulung2!!!

1 comments:

Princess Cindellyna said...

saya pakai bengkung biasa je..

still got that stretchmark & flabby tummy...hehe.

btw, Selamat Hari Raya...