Pages

Saturday, May 28, 2011

12 - 38

Countdown : 12 Days to Go - 38 Weeks

Condition hari ini... adelah sgt mngantuk hokey akibat contraction yg menyerang dari kol 2pagi berterusan smpi kol 4pagi. Tgk org sebelah lena tdo, kesian plak nk kejut... salu aku tbgn, encik nizam da tjaga..tnye2, tp kali ni...mungkin agak mgantuk dan penat. Xpela, aku tunggu la smpi subuh kang, kalo nk g spital pon. Aku pon redha tahan sakit smpila da nk kol 4 lebey cmtu. Memang nmpk gaya xdapat tdo la aku, last2 aku decide bukak je mata smpi azan subuh.

Sakit tu tetiba reda, pas 4lebey. Alhamdulillah... Tkumat kamit mulut baca zikir sume... Dgr jek azan, aku siap2 mandi, masak air (incase sakit lg, then bole breakfast and trus g spital) and trus solat. Pastu btau encik Nizam yg aku mnahan sakit pg td, but sakit tu tetiba reda plak time tu... hurm fake contraction kah? Tp sakit sgt tu mcucuk2! Dalam hati, redha jekla kalo gi spital n kne buat VE tu lg.

Then, after Subuh tu...try to hv some sleep sbb sakit contraction pon da ilang. Huh... dalam kol 7 kot, sakit datang balik, smpi nearly 9a.m. aku bertahan, tekad nk kejut encik Nizam. Tarik2 baju encik nizam, dia xsedar pulak. Suara plak xkua...dok mnahan sakit. (Mulut aku busuk...takut sdiri tmuntah bau) :-p Pas encik nizam buat 'dek' jek dgn aku, aku pon mula la baca2 ayat yg encik nizam dok suh aku baca tu. 



Maksudnya, "Tiada daya dan tiada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah semata-mata"

Hurm, dari pas contraction td tu, aku decide take breakfast dlu incase of any fake sign lagi. Mandi2 lagi. Then dalam kol 10 lebey, perut aku memulas2 setelah bape hari xmbuang... sejak dr aku kne 'cirit birit' tu kot. Memang setiap hari perut rasa memulas tapi xmbuang pon, kompius jadiknye. Tapi tadi bjaya, dalam ati...janganla time tu baby kua ke ape kn.. (Imaginasi melampau!)

Sekarang xde sakit ape, kecuali light contractionyg xsekuat smalam. Xtaula sebab aku tbaring tdo je jadik sakit sgt cmtu ke ape... i dont know. Yg penting aku xmau tensen2 melalui rasa sakit ni...sebab kdg2 bole stress gak...jap ok jap x, nk gi spital ke x...plus my SIL dok tnye update da masuk spital ke (sebab ipan n family nk fly da gi bandung on 30th) gtula. Bersabar jekla, actually ni la saat yang mdebarkan.. and would be a memorable for all of us kn. Encik Nizam ckp, jangan paksa baby nk kua bila... aku xpaksa, tapi berharap je ( :-p bole eh gtu ) agar baby kua la, jgn seprise2 gini... sakit pinggang tau! =p

Tiada daya dan kekuatan melainkan dengan pertolongan Allah semata-mata...

0 comments: