Pages

Friday, May 20, 2011

20 - 37

Countdown : 20 Days to Go - 37 Weeks

Assalamualaikum sume! Hari ni hari Jumaat. Hari ni hari penat, walaupon pada awal pagi. Rasa letih sangat badan akibat xdpt nak tdo malam td. Badan terasa bahang2...walaupon aircond ON. Hurm... pastu, xabes2 ulang alik gi toilet...xsure bape kali, tp kali ni lebih byk dari biasa. Rasa tensen gak pada awl tu, sebab rasa br nk dpt tdo yg lena. Pas kali ke 2 dan seterusnya, redha jek la gi toilet. Xtaula bape kali gaknye Encik Nizam tjaga akibat aku kerap ke toilet, die pon cm xcukup tdo jek. Huuhuhu

Tiap kali nk bgn ke toilet tu punye la payah, cm ade magnet kt katil tu mnarik pinggang aku. Dan tiap kali bgn tu la, ber'detap' bunyik tulang belakang aku. Haduihhh...scary2! Tulang2 lain tu xyah ckp la kan...memang salu bernyanyi bila mula beralih posisi. Tp...yg scary tu bunyik tulang belakang la kn...ok, ulangan...Tulang Belakang! Seram gile, cm takut xle nk bgn plak pastu. Tapi Alhamdulillah, tiap kali da bole bgn dan xrasa impak kesan dr bunyik tulang belakang tu..syukur sgt. Takut ler kn, da ler pregnant.. bahaya tu sakit tulang belakang pada time2 gini. Yang tu satu, satu lagi...tapak kaki tu rasa mcm xle nk jejak lantai. sakit2 rasanya... pedih. Macam2 eh aku ni. 

Bila susah sgt nk bgn pagi tadi, nk ke toilet...akibat tlalu penat, mmg rasa cm xde tenaga. Aku xdapat imagine, kalo aku nk tbsalin time tu. Cmne la nk push ke ape... Rasa cm xlarat btul. Even bgn untuk ke ofis pg tadi pon, aku still rasa cm xbmaya, tapi aku gagahkn jugakla kn. Sebab perut pon rasa cm xbape sedap...dok memulas2 dari malam tadi. Aku tahankan aje. Bole jek nk apply cuti @ MC, tapi aku dok pikir nnt aku duk rumah..bosan, then xbyk bergerak... tu yang xbyk mbantu aku lgsg, baik aku blasak2 bjalan sana sini, dari duk diam dan berehat. After makan 3bijik buah kurma pagi td, Alhamdulillah...badan memang rasa btenaga! Bak kata encik Nizam, tenaga segera.

Encik Nizam da blikan banyak buah kurma, aprikot untuk makan, bagi tenaga...tgk aku cepat penat kot. Dari air zam2 ke minuman susu kambing Hi Goat (Perisa Ori & Kurma &Madu pon hado) dan Smart Koko A Plus (minuman kesihatan untuk kecerdasan minda...bla2 cm dalam iklan) sume pon encik Nizam beli. Wah...memang sihatla aku kn. Tapi, aku nak gak mcari MILO! Hahaha Semalam stok MILO aku da abes, so...agak sedey sketla. Xpela, keranamu baby, telan gakla air susu kambing tu. Bukan xsuka air susu kambing tu, tapi ngade2. Aku suka lagi rasa susu kambing fresh. Tapi yang susu tepung ni, lemah sket nk telan. Pas minum bape kali....Ok gakla, not bad. Tapi still susu ibu2 mengandung tu aku xdapat nk telan. Rasa tlalu pekat & likat. Anyway, sebab ade perunding pemakanan yang dok jaga makan minum aku, aku pon da belajar adapt makan mknan kesihatan ni yang sejak dolu2 lagi aku xpenah nk mkn or amalkan. Kalo my mak tau, die mmg da bising. Sebab my Mak pon lebey kurang cm encik Nizam, jaga makan minum & suka dgn produk2 kesihatan ni. Heheheh

Nnt My Mak kata aku penakut nk mkn2 ubat ke hape kan. Bukan takut, tapi...aku kurang percaya sangat produk2 ni. Alasan kn? =p (Obvious ke? ahahha) Anyway, aku da berubah sket sebab encik Nizam byk consult part2 kesihatan ni. Walaupon aku xsuka sgt part2 ni. tapi sedar mende tu sgt penting kan. Thanks to Encik Nizam kerana paksa jugak. (Degil btul aku neh! -_-")

Owh sudah melalut panjang. Aku semakin kerap merasa sakit2 bdn cm sign2 untuk bersalin. Normalla kn. Lebih2 lagi part perut memulas tu... Memang aku xthn. Bukan contraction, yang tu mmg da adapt kot. Biasala bila ada sakit baru yg lagi sakit, so sakit yg xbape nk rasa tu....diabaikan. Perut memulas rasa cm nk membuang, tapi xmbuang pon. Rasa cm salah mkn pon ade. Tapi xkan la tiap kali makan, akan rasa gtu. Dlu xde pon...Nk kata mkn pedas, masam2... xjugak. Memang simptom la kot. 

Nnt akan update lg. =)


0 comments: