Pages

Monday, May 23, 2011

:: Berangan- Angan... ::

Bila baca M2B yang seangkatan dengan aku, rasa seronok pon ada..rasa seram (bukan cm tgk cite antu) pon ada, excited lebey kan. Baca experience diorg melalui detik2 'menghitung hari' dan saat2 'suspen' sangat la bg info pada aku untuk imagine and prepare what to expect. Sungguh teruja, pantang ada sape update blog, aku akan baca....(sementara tgh xde keje...isi masa lapang) heheh. 

Baru2 ni baca blog Wanie, yang sepatutnya da deliver... Da habes hari untuk counting pon, but still xdeliver lagi. VE test baru buat, but still no 'opening'. Saket plak tu doc tu 'seluk'...aku pulak mjadi xkeruan, imagine cmne rasanya. Sama2 neves dgn wanie untuk tunggu saat wanie update status yg baby suda deliver and everything went smoothly. 

Kalo my baby pon jadi cmtu, even on EDD pon xde contraction...no pain lg cmne yer? Hopefully my baby keluar cepat sket eh? Ibu xabes ganti puasa lg (Bole ke psiko baby kua awl, sebab xganti puasa??? baby phm ke?) Mcm2 ler...

As for M2B yg da masuk ke week 37, menunggu masa dan hari saja cam aku, aku rasa mesti uolls bdebar2 gak kn? (Of coz!) Kadang2 bila saket tu, (yang surely blom saatnya lg) kita rasa cuak + excited + pikir macam2... Aku lak salu sangat bfikir yang, cmne kalo tetiba aku sakit bsalin sekarang jugak... (kt ofis or kt rumah, or dlm kete) cmne tu??? Isk2..dapat ke aku btahan eh? Lagi2 sebab aku kt ofis, masih bkerja lg ni... suspen tu. Kalo bole, aku xmau ler pecah air ketuban kt ofis ni. (MALU!!!!!) Er, walaupon proses tu normal, tapi xMAU gak! Lebih2 lg, keliling ni sume laki. And aku xmau kawan2 laki aku yg anto gi spital! Xmau2!!! Pas abes maternity leave mesti aku malu nk masuk opis kn?!!!!

Hadeih... tula die, kne amek cuti gak ler ni. Ok la, after aku gi check up,this wednesday... or coming week.. aku cuti la yer. Pada masa tu aku da masuk week 38/39 :p Ahahhah (nk gak tu saving cuti!) Baby ooo baby, bila baby nk kua yer... cm xsabar plak nk mengakhiri zaman pregnancy ni. Er, bukan xsuka, tapi cm xsabar nk tgk baby...cmne yerk rupanye. :-p Yela, salu tgk anak org jek kan, pastu geram jek.. bila xjumpa anak buah rasa rindu pulak. Tapi tu la, cmne la gayanya bila ada anak sendiri.=) Korang penah mengelamun cmtu x? Baby2 kua la yer...sume org xsabar nk jumpa baby =P (Wanie...bisik kt baby wanie gak yer!)

Baby OOO Baby...=)  Mudah2an Allah permudahkan segalanya.

2 comments:

~YUN~ said...

waa..nk dekat da kan,kire baby da full term la ni,better amik cuti dear,blh rest kat rumah menunggu cik baby keluar.. =)

take care.. =)

Puan Nurul said...

yup...da full term. Heheh rasa mmg nk duk rumah, tapi bila tfikir akan rasa bosan and hv nothing to do..so, tu yg xapply cuti lg =P Thanks Yun!