Pages

Saturday, May 28, 2011

One Baby World

Just now, br balik dari One Baby World kat Taman Permata near Taman Melawati. Akibat tlalu tensen xdapat tdo and hv nothing to do kt rumah (though bole jek masak2 ke mgemas ke mbasuh bj) aku amek keputusan untuk mengeluarkan diri dari kepompong cewaahhh.... Mne taknye, dari kol 2pg xdpt tdo, aku mgadap ceiling umah, smpi kol 9 mata celik...badan penat, alang2 biar aku penatkan lg supaya senang tdo (harap2 ler).

Encik Nizam bgn jek tdo, aku pon mgadu kebosanan dan mengajak Encik Nizam untuk menghala ke Ampang coz aritu ade order sumthing kt One Baby World, then diorg inform yg barang dipesan sudah pon sampai. (Yahoo.com ada alasan untuk keluar harini!) Ok, encik Nizam pon setuju, mayb disebabkan aku dok mbebel yang aku xcukup tdo bla bla bla. Dengan breakfast yg xseberapa (nk cepat sgt ler kua kononnye..) kitorg pon kua rumah agak2 1230pm cmtu, before zuhur. Kejadian xdiingini, sebelum sempat keluar, aku tgolek dok kt tangga sebab nk tutup lampu nye pasal. Melutut la aku kt tangga meninggalkn kesan parut ke lebam kt bahagian tulang betis tu. 

Sangat careless, dan kejadian plak time tu..pak mertua aku ade kt bwh. Hadeihhh... sengal! Salah timing pulak nk tgolek. Sebaik xtgolek smpi bawah. Alhamdulillah...baby pon xde ape, sebaik aku sempat capai pemegang tepi tu dan imbang badan sket. Aduhhhh...saket plus tensen plak. Xpe, semangat gigih nk gi amek barang! Trus ke Ampang, Hujan lebat xhengat spanjang perjalanan tu, kitorg redah gak (Semangat xhengat tu..) Senang gak cari, sebab Encik Nizam da survey jalan sume...aku jek yg dtg menonong, tnpa tau mne jalannye. One Baby World (OBW) tletak kt Tmn Permata, Dekat Area Giant tu...atas Old Town White Coffee, Level 3 yer... aku tgk level 3...aku da 'Alamak'... sebab bangunan situ adala dlm 4level cmtu, then jarang2 ade lif! Tapi... Jeng Jeng Jeng!!!! Ade lif...aku pon lega. Ahahha (Mau tcungap2 akak panjat tu kang!)

Masa kitorg dtg tu xdela ramai sgt org, just after kitorg da round bape kali, bpusu2 pulak org datang. Memang bes kedai tu, kira cm one stop center for baby & mommy stuff. Kitorg yang pada mulanya hanya nk amek barang yg dipesan end up buying few things (sian encik Nizam! uhuhuh aku plak laju jek decide and grab brg2 tu masuk bakul) Barang yang dipesan adelah Aldo Ego convertible car seat yang kitorg da aim sejak bape bulan dlu, plus harga nya cheaper from other shop. Car seat ni kitorg da survey, and ramai recommend, lebih2 lagi bila ia suitable for newborn till child of 18kgs (jimat!) then muat pulak untuk kereta mini comel cm kelisa. Hehehe =)

Ape yang aku grab? Nursing blouse and tmbah few lg CD for baby. Tambah lg 5, coz ada offer for package of 5 and 10. Before this ade beli Lunatots 10 pieces, but inserts xcukup if nk pakai utk malam. Then, tadi beli brand Autumnz (hopefully OK) jenis yg minky (bbulu2 tu). Die offer from RM190++ (xingt exact price) to RM 160++ (pon xhengat) ok la kn, sebab ade 2 inserts! Plan tuk guna time malam coz ade 2insert. Aku bli 1 receiving blanket kaler putih pink...yg sgt comel! (cant resist...cant take my eyes of it!) ahaha Ibu yg lebey kn??? Xkira, aku nak jugak..kalo kua baby boy, baby plz redha and behave je la yer. hikhik.

Ok... Itu saja, da kepenatan, nk mandi and solat. Encik Nizam suda bg sign utk stop bebel kt blog, gi solat!  

0 comments: